Bekir AKKAYA

Her Telden..

Balkan Ülkeleri Gezi İzlenimleri -1

23 Eylül 2019 - 05:03

Bizim yolculuğumuzun başlangıcı şaka ile karışık sohbet esnasında konuşma ile başladı.  Her ne kadar yurt içi gezilerimiz olsa da yurt dışı geziye çıkma biraz delilik biraz da pek fazla düşünülmeden yola çıkma cesaretinden ibaret oldu.

Fırsat buldukça yurt içinde tüm illerimizi uzak yakın tamamına yakınını dolaştım. Gezilerimiz hem pratik, hem ekonomik ve hem de yorucu olmamaktadır. Amacımız gezmek, görmek ve farklı insanlar tanımaksa amacın dışında hiçbir takıntıya yer vermiyoruz. Evimizde içtiğimiz çorbayı çok pahalı bir şekilde bir otelin lokantasında içmek akıl işi değil. Son gezimizde bir tas çorbanın Türk parası ile ülkenin birinde 40TL olduğunu söylersem maksadımın çok daha iyi anlaşılacağını düşünüyorum. Bir tas çorbaya 40TL vermeyi düşünen bir kişinin bizim gibi gezmesi ve dolaşması mümkün değildir.

Biz gezilerimizi kendi aracımızla yapıyoruz. Son olarak yaptığımız Balkan Ülkeleri gezimizi de yine aracımızla yaptık. Tur şirketleri bana kızacak ama bizim aracımızla yaptığımız gezi hem onlarınkinden çok daha fazla verimli, kapsamlı ve hem de onlarınkinden çok daha fazla ekonomik. Bu yazılarımızı dikkatle takip ederseniz gezilerimizin çok kolay, ekonomik ve keyifli olduğuna sizler de kanaat getireceksiniz.

Ben bu yazılarımda gezi rehberi türünden “nereler gezilir, nerelerde yenilir, nerelerde konaklanır” sorularına hiç girmeyeceğim. Bu soruların cevapları bizim için gerekli olsa da çok önemli değil. Gezi öncesi hazırlıklarımızda bunları zaten fazlası ile yapmak gerekse de, bizim gezimizde bu sorulardan en önemlisi “nereleri gezmek gerekir” sorusu oluyor. Biz geziye başlamadan önce internet ortamından gittiğimiz ülke ve şehirleri inceleyip “nereleri gezmek gerekir” sorusuna önemli olanından, önemsize göre ayrıntılı bir liste hazırlıyoruz. Yine yemeklerinden hangisi meşhur ise mutlaka onu yemeden de o şehir ve ülkeden asla ayrılmıyoruz. Bu durumlarda da asla paradan kaçınmıyoruz. Hediyelik eşyalarda da durum böyle oluyor. Bu durumlarda asla cimrilik yapmıyoruz.

Yurt dışı gezilerinizde mutlaka yanınızda bir yabancı dil bilen olmalıdır. Özellikle İngilizce bilinmesi tüm kapıları açıyor. Birde yurt içinde ve dışında Nevigasyon cihazı  akıllı cep telefonunuzdaki haritaları İngilizce ve Türkçe okuyabilen biri mutlaka olmalıdır. Aksi takdirde araçla gezi planınızı uygulamanız biraz zordur. Bizim gezimizde Araştırma Görevlisi Mimar Kızımız Neşe Nur Akkaya bizim hem rehberimiz hem de haritada okuyucumuz oluyor. Kızımız sayesinde istediğimiz yeri hiç sormadan bulabiliyoruz.

Geziye başlamadan önce bazı hazırlıklar yapmak gerekiyor.

Öncelikle aracınızı mutlaka baştan sona bir bakımdan geçirmelisiniz. Sonra bagajınıza ilave olarak aracınızın üstüne kolaylıkla sökülüp takılabilen daha çok giyilecek eşyaların konulabileceği bir ek bakaç taktırmalısınız. Ben geçen yıl Ordu’da 700TL’ye taktırdım ki, gezilerimizde çok fazla işimize yaramaktadır.

Sonra pasaport ve vize işlemlerini yapmalısınız. Eğer elinizde bizim gibi Yeşil Pasaport var ise yurt dışına çıkmak çok kolay oluyor. Ülkeler arasında  giriş ve çıkışlar bir tık kadar zahmetsiz. Başka bir bir pasaportunuz var ise bazı ülkeler vize istiyor. Son olarak gittiğimiz Bulgaristan, eşim Fatma ve benim Yeşil Pasaportum olması nedeniyle “Vize” istemezken Kızın Neşe Nur’un Kırmızı Pasaportu olmasından kaynaklı vize istedi. Diğer ülkeler kesinlikle vize istemiyor. Pasaportlarımız onaylatıp giriş ve çıkışları kolaylıkla yaptırıyoruz.

Balkan Ülkeleri Gezi İzlenimlerimiz Yazısı Devam Edecek…

Balkan Ülkeleri Gezi İzlenimleri -2 yazımızda buluşmak üzere…

Hoşça kalınız!

Bekir AKKAYA / İYAD / 23.09.2919 /KUMRU

Bu yazı 763 defa okunmuştur .